Pohodništvo

P18 - PO STRAŠKI GORI V SUHO KRAJINO

Novo mesto - Prečna - Straža - Veliki Lipovec - Sadinja vas - Žužemberk

Dolžina poti: 27.5 km.

Po  gričih in vzpetinah z lepim razgledom na dolino reke Krke nas pot popelje v Suho krajino. Po trasi nekdanje rimske poti prispemo v Žužemberk, kjer je na ogled grad z renesančnimi stolpi nad reko, znano po lehnjakovih pragovih.

Najbolj primeren čas: topla polovica leta, ob deževju možnost zdrsa (vzpon na Srobotnik)

Pot je vključena v paket HTN 13

SHEMATSKI ZEMLJEVID
Iz Novega mesta krenemo po Župančičevem sprehajališču mimo Loke in Bršljina do Prečne. Tu si lahko ogledamo cerkev sv.Antona Padovanskega, nato pa nadaljujemo po cesti, prečkamo Temenico in zavijemo desno proti pristavi Luknja. Tu zavijemo na desno pot in se povzpnemo med vinograde Lukenjske in Nove gore, od koder je lep razgled po dolini Krke. Pot se kmalu spusti do cerkve Marijinega vnebovzetja. Pot nadaljujemo po Straški gori mimo cerkve Sv. Tomaža. Od cerkvice se zlagoma vzpenjamo proti Srobotniku do Matijevega počivalnika. Tu lahko nadaljujejmo po poti do bližnjega kužnega znamenja ali pa zavijemo desno na stezo po strmem pobočju Srobotnika. Ko se pobočje uravna zavijemo levo proti vzletišču za zmaje. Na razpotju zavijemo desno proti Veliki prepadni. Ko se steza priključi makadamski poti zavijemo levo proti lovski koči in Velikemu Lipovcu. Pri cerkvici za vasjo lahko zavijemo levo na makadamsko pot do zanimive bajtarske hiše-zidanice ali pa nadaljujemo pot med vinogradi proti Srednjemu Lipovcu. Ob poti naletimo na kar 7 kapelic. V sadinji vasi se lahko okrepčamo, nato pa zavijemo desno proti Trebči vasi. tu stopimo na makadamsko pot, ki je speljana po nekdanji trasi rimske ceste. Med polji nas pripelje do Naralovega križa, kjer zavijemo levo proti Zafari in Žužemberku.