Pohodništvo

P19 - PO DOLINI REKE KRKE

Žužemberk - Dvor - Jama pri Dvoru - Soteska - Dolenjske Toplice

Dolžina poti: 16.9 km. in malo več

Izredno prijetna pot poteka iz Žužemberka po nekdanji rimski cesti, mimo zapuščine Auerspergove rodbine: nekdanje železarne na Dvoru, dvorca Soteska in zdravilišča Dolenjske Toplice.

Manj primeren čas: zima (možnost srečanja z medvedom)

Pot je vključena v paket HTN 10, 15

SHEMATSKI ZEMLJEVID
Izpred gradu Žužemberk krenemo desno v smeri proti Dvoru. Pri šoli, kjer si lahko ogledamo Muzej znanih Suhokranjcev, zavijemo levo, po 250 metrih pa zavijemo desno proti Zafari. V Spodnji Zafari se lahko povzpnemo do cerkve Sv. Mohorja in Fortunata, nato pa stopimo na nekdanjo traso rimske poti. Po makadamski poti prispemo do Naralovega križa. Zavijemo desno na makadamsko pot, ki nas pripelje do Trebče in Sadinje vasi. Tu se lahko orepčamo, nato pa se spustimo na Dvor. V križišču zavijemo desno proti dvorski železarni in lokalnemu muzeju. Prečkamo most čez krko in se po stopnicah povzpnemo na Jamo pri Dvoru. V križišču zavijemo levo proti Podgozdu, kjer zavijemo na makadamsko pot - staro deželno cesto do Dolenjskih Toplic. Spustimo se do struge reke Krke, obidemo žago v Soteski. Tu lahko prečkamo most in si ogledamo Depo Tehniškega muzeja iz Bistre, ruševine gradu Soteska in Hudičev turn. Pot nadaljujemo po desnem bregu Krke do Podhoste, kjer zavijemo levo proti Meniški vasi in Dolenjskim Toplicam.