Pohodništvo

P1.1 Tobakova pot

Makoše - Črni vrh - Sveta Ana - Ribnica

Dolžina poti: 18,3 km

Iz mirne vasice Makoše se pot vzpne na pobočje Male gore ter nas mimo Črnega vrha vodi do Sv. Ane. Poleg cerkve sv. Ane stoji na mestu nekdanje kmetije in mežnarije planinski dom PD Ribnica. Mimo mesta, kjer so nekoč kurili grmade v opozorilo pred Turki, se spustimo v dolino, v občinsko središče. Ta zadnji del poti je hkrati tudi trasa Ribniške naravoslovne poti.

Celotna pot je lepo razgledna, predvsem pa najvišji vrhovi.

SHEMATSKI ZEMLJEVID
Pot pričnemo v mali ribniški vasi, Makoše (569 m). Že takoj na začetku se lahko ustavimo pri spomeniku sedemnajstim padlim borcem v 2. svetovni vojni. Pri tem spomeniku na desni strani je tudi žig Ribniške planinske poti – Makoše.

Pot nadaljujemo po odseku Ribniške planinske poti, in sicer proti Črnemu vrhu (961 m). Že kmalu na sredi vasi nas poti usmeri desno. Gremo še mimo parih hiš, nato pa pot – vse označeno z markacijami – vodi v čudovit gozd. Najprej zmerno, nato pa se pot kar strmo vzpenja. Ves čas sledimo markacijam – tudi ob prečkanju makadam ceste, kjer na drugi strani zopet nadaljujemo po gozdu, tako vse do vrha.

Tam je tudi žig in skrinjica z vpisno knjigo.

Z vrha sestopimo en del poti po isti poti kot ob vzponu, nato pa nas markacije usmerijo desno – v smeri proti Sv. Ani. Pot vodi navzdol. Nekaj časa hodimo po gozdu, veliko pa po makadam poti – ves čas se držimo smeri proti severu in ne zavijamo levo navzdol (tam bi prišli v dolino). S poti – makadamske ceste – se večkrat odpre prelep pogled na vrh Sv. Ane s cerkvico sv. Ane.

Najprej se torej spuščamo, zadnji del poti proti Sv. Ani pa se začnemo dvigati, še vedno smo na makadamski cesti, ki pa ni obljudena in je lepo mirno.

Nato pri križišču z znamenjem križa vidimo tablo TIGR – tabla nas usmeri desno. Torej si ob tej poti lahko ogledamo spomenik prvim padlim v prvem oboroženem spopadu z okupatorjem v Sloveniji (13. 5. 1941), padel je Danilo Zelen, vodja organizacije TIGR (Trst, Istra, Gorica, Reka). Vrnemo se nazaj h križišču, kjer smo šli pri znamenju križa desno. Nadaljujemo še nekaj časa po makadam cesti, nato pa zavijemo levo v gozd, sledimo markacijam.

Pripeljejo nas, na trenutke se kar precej vzpnemo, do križišča pred Stenami Sv. Ane in razglediščem. Ker  smo že tu, skočimo še do Sten Sv. Ane (964 m), odpre se nam čudovit pogled na Struško dolino, na Gorjance s Trdinovim vrhom, pa Kum, Menino planino in Kamniško Savinjske Alpe skrajno levo (na severu). Tam se včasih tudi kurili kres, letalci pa so imeli vzletišče.

Žig je pri razgledišču (s Sten Sv. Ane se vrnemo nazaj do križišče, na razgledišče se sedaj usmerimo desno navzgor, par minut), kjer je tudi trigonometrična točka.

Vrnemo se nazaj do glavne poti in nadaljujemo pot proti Sv. Ani (920 m), 20 min.

Pri Sv. Ani pred cerkvijo sv. Ane je čudovito razgledišče po celotni Ribniški dolini, pa tudi proti jugu (pogled levo) na Kočevsko, pa na Hrvaško in za Veliko goro tudi na najvišji notranjski vrh, Snežnik (1796 m). Malo pod cerkvijo, par metrov nižje, je bilo tudi kresišče še iz turških časov ter zatočišče pred Turki.  S kresišča je v jasnem vremenu čudovit pogled na Julijske Alpe. Cerkev Sv. Ane je tudi kulturno-zgodovinski spomenik; v njeni notranjosti najdemo čudovite poslikave umetnika Lojzeta Čemažarja in križev pot mojstra kiparja Staneta Jarma. Pri Sv. Ani se ob vikendih lahko tudi ustavimo v Planinski koči pri Sv. Ani na mali gori (910 m), ki ponuja pijačo in drobne priboljške, imamo pa tudi možnost prenočitve. Koča se nahaja malo pod vrhom, in sicer z naše strani pridemo najprej do koče, šele nato do cerkvice.

S Sv. Ane se potem spustimo po Ribniški naravoslovni poti mimo Francetove jame in jamarskega doma (ki ni odprt) do Ribnice, kjer si lahko ogledamo vse od Ribniškega Gradu, kjer so razstavljene muzejske zbirke, Parka kulturnikov, Miklove hiše, cerkve s čudovitimi Plečnikovimi zvoniki, spominske plošče dr. Franceta Prešerna na Štekličkovi hiši …  V TIC Ribnica in muzejski trgovini pa lahko dobimo vse dodatne informacije in kupimo značilne ribniške izdelke.

Pot je v celoti markirana, saj poteka po trasi Ribniške planinske poti (RPP), kontrolne točke z žigom in vpisno knjigo so Makoše, Črni vrh, Stene Sv. Ane, Sv. Ana.

Planinska koča pri Sv. Ani na Mali gori pa je tudi točka Razširjene Slovenske planinske poti/ največje slovenske transverzale).

Celotna pot je lepo razgledna, predvsem pa najvišji vrhovi.