Pohodništvo
Ponudba

Domov / Pohodništvo / P15.2 Speča lepotica

P15.2 Speča lepotica

Pohodna pot Speča lepotica poteka v krajevni skupnosti Mirna v občini Trebnje in se nahaja zahodno do severozahodno od naselja Mirna. Pohodnik ima na izbiro dve poti. Daljša in zahtevnejša pot je dolga približno 15 km z dvema vzponoma in enim spustom, višinska razlika med izhodiščno točko in najvišjo točko poti znaša 181 m. Krajša in manj zahtevna pot pa je dolga približno 8 km, višinska razlika med najnižjo in najvišjo točko pa znaša 146 m.

SHEMATSKI ZEMLJEVID
DALJŠA POT: Pričetek in zaključek pohodne poti je v Podlogu na Mirni, pred gostiščem Pri Francki, na nadmorski višini 264 m. Od tu poteka ob reki Mirni, nato pa ob potoku Vejarju do višinske točke 268 m, kjer se prične vzpenjati proti Gorenji vasi. Ob poti so vidne ostaline rudnika rjavega premoga - kotanje in jame dnevnega kopa. Iz Gorenje vasi vodi do ragledališča Kremen na nadmorski višini 370 m. Nadaljuje se s spustom proti mlinu Grdin, približno 80 m višinske razlike niže. Po prečkanju reke Mirne se pot obrne proti zahodu do Selske Gore in nato proti severu do kote 370 m nad morsko gladino. V vasi Selo so številne dobro ohranjene kmečke domačije, postavljene v letih med leti 1848 in 1900 z značilno arhitekturo, in sicer zanimivo izrezljanimi portali ter lesenimi gospodarskimi objekti z veliko ohranjenega orodja in vsakodnevnih pripomočkov. Od tu pelje proti severu mimo studenca v Biču od nasadu Pečice do zaselka Žunovec in razgledališča pri cerkvi sv. Petra 445 m visoko. To je tudi skrajna točka poti, najsevernejša in najvišja točka. Popotnik je do sem prehodil približno 9 km in premagal 181 m višinske razlike v dveh vzponih in enem spustu. Pot se rahlo spušča proti jugu do zaselka Kalec in nato proti vzhodu preko Blatnika, mimo kmetije Žukovec do ceste Mirna - Gabrovka, kjerr se pot odcepi cca 300 m v smeri Gabrovke, do mirnskega gradu. Mimo Fužin gre pot mimo šole in preko mosta nazaj v Podlog. Ta del poti je od Žunovca dolg približno 5,5 km. Spusta je za 181 m, med potjo pa je le rahel vzpon na grad Mirna.
KRAJŠA POT: Pričetek in zaključek krajše poti je v Podlogu na Mirni, pred gostiščem Pri Francki, na nadmorski višini 264 m. Od tu poteka ob reki Mirni, nato pa ob potoku Vejarju do višinske točke 268 m, kjer se prične vzpenjati proti Gorenji vasi pri Mirni. Ob poti so vidne ostaline rudnika rjavega premoga - kotanje in jame dnevnega kopa. Iz Gorenje vasi vodi pot levo do razgledališča Kremen na nadmorski višini 37 m. Pot se nadaljuje s spustom proti mlinu Grdin približno 80 m višinske razlike nižje. Po prečkanju reke Mirne se krajša pot obrne desno in se za hlevom kmetije Pravne povzpne levo mimo Bizjaka in levo za Dimom v Migolici na Migolsko goro, kjer je 410 m visoko razgledališče. To je tudi skrajna točka krajše poti, najsevernejša in najvišja točka. Do sem je popotnik prehodil približno 6 km in premagal 146 m višinske razlike na dveh vzponih in enem spustu. Nadalje se pot spušča proti Sajenicam, pred vasjo zavije desno mimo Goloba v dolino mimo Zakrajška, prečka cesto Mirna - Gabrovka nad vasjo Migolica mimo Kirma do mostu preko reke Mirne v Migolici in zavije po cca 300 m na makedamsko pot do mirnskega gradu. Mimo Fužin se nadaljuje mimo šole in preko mosta nazaj v Podlog. Ta del poti je dolg približno 2 km, spusta je 146 m, krajši vzpon je ne grad Mirna.