Pohodništvo
Ponudba

Domov / Pohodništvo / P6.2 Grajska pešpot od Žuničev do Dragoš

P6.2 Grajska pešpot od Žuničev do Dragoš

Grajska pešpot od Žuničev do Dragoš poteka po enem najlepših predelov Krajinskega parka Kolpa in je dolga približno 17 kilometrov. Pešpot se prične v Žuničih in konča v Dragoših (lahko tudi obratno). Pot nas vodi po varni in nezahtevni stezi ob mirni reki Kolpi. Je nezahtevna brez večjih vzponov in pohodniku nudi številne naravne in kulturne vrednote in znamenitosti.

SHEMATSKI ZEMLJEVID
Na pot se odpravimo v vasi Žuniči, pri Šokčevem dvoru (info točka KP Kolpa in kulturni spomenik z bogato etnološko in naravoslovno zbirko), kjer je v neposredni bližini tudi kratka a poučna Belokranjska čebelarska učna pot. Nadaljujemo v smeri vasi Paunoviči (srbska uskoška vas), tu pa zavijemo proti zaselku Vidnjeviči in naprej skozi košenice in zaraščajoče steljnike do vasi Miliči, kjer si lahko ogledamo urejen vaški kal in pravoslavno cerkvico svetega Petra i Pavla. Po sprehodu skozi vas prečkamo cesto partizansko magistralo Žuniči-Črnomelj in se spustimo mimo Miliških luk do reke Kolpe. Tod nas pot vodi po nezahtevni stezi ob reki, mimo številnih znamenitosti: impozantnih dreves, studencev in bruhalnikov pod vasmi Marindol, Vrhovci in Gorenjci do Adlešičkega brega, kjer se nam ponudi možnost postanka in okrepčila v prijetni senci Starega poda ob šotorišču Jankovič. Po dobrih dveh kilometrih prispemo do Pobrežja, kjer lahko počijemo ob grajskem mlinu in žagi ali šotorišču Kuzma. V nadaljevanju se povzpnemo k ruševinam impozantne utrdbe – Pobreškemu gradu, ki ga je v neposredni bližini, kot del obrambne linije, leta 1528 zgradil  general Vojne krajine baron Lenkovič. Od tod pot nadaljujemo mimo partizanske kožarne pod Purgo, mimo Dolenjskega in Fučkovskega zdenca do Dragošev, kjer se konča zavarovano območje Krajinskega parka Kolpa.